Piątek, 23 października 2020

Jak sortować papier biurowy: wskazówki dotyczące recyklingu i niszczenia w miejscu pracy

5 sierpnia 2020

Może mniej niż w latach ubiegłych, ale jeśli jedna rzecz jest stała w biurach, to jest to papierkowa robota. Mimo że większość miejsc pracy przeszła na bardziej elektroniczny sposób pracy, papier nadal znajduje się w notatkach, szyldach i wydrukach.

A skoro kwestie bezpieczeństwa i ochrony środowiska stale pojawiają się w nagłówkach gazet, jak możesz mieć pewność, że Twoje miejsce pracy spełnia swoje zadanie?

Oto kilka wskazówek, w jaki sposób można ograniczyć marnotrawstwo papieru w biurze i poprawić sposób sortowania i utylizacji pracy papierowej w środowisku pracy.

Dlaczego i jak należy recyklingować papier biurowy?

Mimo że jest to jeden z łatwiejszych materiałów do recyklingu, szacuje się, że co roku 5 milionów ton papieru trafia na wysypisko lub jest spalane. Mając to na uwadze, wiele biur decyduje się na wzmożenie wysiłków w zakresie recyklingu, aby zmniejszyć swój ślad węglowy.

Jeśli chcesz jeszcze bardziej pomóc środowisku naturalnemu, dlaczego nie zacząć lub nie poprawić działań w zakresie recyklingu w swoim miejscu pracy?

Na początek warto zainwestować w kilka pudełek lub pojemników, które można wykorzystać do oddzielenia różnych rodzajów papieru. Papier kolorowy powinien znaleźć się w jednym pudełku, a biały w drugim. Gazety i lśniące czasopisma mogą trafić do innego pudełka.

Większość usług usuwania odpadów będzie w stanie odbierać odpady z recyklingu, więc recykling papieru nie musi wymagać ogromnych ilości zasobów.

A co z informacjami poufnymi?

Niezależnie od tego, czy chodzi o dane finansowe, dane osobowe, czy też prywatne informacje o firmie, poufność jest bardzo ważna dla biur.

Dlatego ważne jest, aby zapewnić, że wszelkie takie dane zostaną zniszczone przed opuszczeniem zakładu recyklingu papieru. Niszczarka do papieru jest niezbędnym elementem wyposażenia każdego nowoczesnego miejsca pracy, pozwalającym na łatwe niszczenie poufnych informacji.

Poza uproszczeniem procesu ochrony danych, rozdrabnianie oszczędza również czas; można szybko rozdrobnić dużą ilość papieru, co może być pomocne w większych miejscach pracy z dużą ilością makulatury.

W przypadku mniejszych kawałków, lub gdy trzeba ukryć niewielką ilość informacji (np. adres), przydatnym gadżetem jest rolka zabezpieczająca lub znaczek. Dzięki temu można zasłonić dane lub informacje blokiem czarnego atramentu, skutecznie ukrywając je przed ciekawskimi spojrzeniami.

Ochrona danych osobowych odgrywa ogromną rolę we współczesnym miejscu pracy, dlatego tak ważne jest, aby zadbać o to, by poufna praca papierkowa była wykonywana we właściwy sposób. Aby upewnić się, że nic nie prześlizgnie się przez sieć, należy wprowadzić system do procesu recyklingu papieru.

Można przydzielić pola dla każdego rodzaju papieru, który ma zostać zebrany, a następnie przekazać zadanie rozdrabniania członkowi personelu. Jeśli problem dotyczy zasobów, można ustawić rotację, tak aby zadanie było dzielone codziennie lub co tydzień.

Innym dobrym pomysłem jest zorganizowanie dnia świadomości lub spotkania, podkreślającego znaczenie utylizacji i recyklingu papieru. Może to być świetny sposób na zaangażowanie współpracowników i pracowników oraz zachęcenie ich do zastanowienia się nad wykorzystaniem papieru.

Wskazówki dotyczące zmniejszenia zużycia i zużycia papieru

Jeśli chodzi o papier, chodzi nam o środowisko. Ograniczenie zbędnego zużycia papieru może przyczynić się do zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne w miejscu pracy, a także do oszczędności pieniędzy. I jest to łatwiejsze, niż mogłoby się wydawać.

Oto nasze najważniejsze wskazówki, jak zmniejszyć ilość papieru używanego w biurze:

  • Drukuj tylko wtedy, gdy jest to naprawdę konieczne. Jeśli wewnętrzny e-mail dociera do celu, to po co marnotrawstwo papieru? Drukuj po obu stronach papieru. To oczywiście nie zadziała, jeśli będziesz musiał przypiąć notatkę do ściany, ale jeśli zwykle drukujesz po jednej stronie, przejście na druk dwustronny pozwoli Ci w jednej chwili zmniejszyć o połowę zużycie papieru Użyj marginesów i mniejszych czcionek, aby zmieścić więcej na jednym arkuszu. Im więcej możesz zmieścić na jednym arkuszu papieru, tym mniej będziesz musiał drukować. Upuść tekst w rozmiarze lub dwóch i poszerz marginesy, aby zmaksymalizować przestrzeń Ponownie użyj papieru na notatki i makulaturę. Chcesz szybko zapisać numer telefonu lub wiadomość? Stos papieru, który nie nadaje się do użytku, to świetny sposób na zmniejszenie ilości odpadów i zmniejszenie ilości zmarnowanych świeżych kartek.

Nawet jeśli dążysz do zmniejszenia ilości odpadów w miejscu pracy, czasami zużycie papieru jest nieuniknione. Ale stosując się do powyższych wskazówek i świadomie starając się odzyskiwać papier tam, gdzie to możliwe, możesz pomóc obniżyć koszty i zrobić coś dla środowiska.